Dressyrpass :D

Idag red jag dressyr och de gick super!

Började med att leda fram honom i 10 min, skrittjobbade honom sedan i båda varven i cirka 15 minuter innan han kändes bra och lösgjord.

Fortsatte sedan i trav på volten och gjorde många avsaktningar. Han ville itne riktigt i traven och då försökte jag få igenom honom i skritten men då började hans tegra oh backa... krånglig pålle :P

Men till slut gav han upp och jag "vann" haha! Tog sean även lite galopp, superfin samling i vänstergaloppen men i höger varv ville han som vanligt springa iväg! Då fattade jag från skritt, hade ett stadigt stöd från vänster handen och satte mig rakt, kanske något lutande åt vänster och fattade galopp. Han blev såååå mycket bättre när jag gjorde så! Nästan lika fin som i vänster varvet även om han inte kundesamla sig lika mycket :P

testade lite enkla byten och dom gik helt okej, han var inte helt eftergiven i fattningarna men jag fick snabbt tillbaka honom då han började lyssna på mig igen!

fter jag ridit så började mina höfter att vibrera/darra sjuuukt mycket!! det kändes obehagligt men de gjorde iaf inte ont :)

Supernöjd med dagens ridpass! Känsn som om det bästa passet av de 3 jag ridit sedan skadan :D De går bara framåt just nu hihi! Snart kommer nog ett bakslag xc

Hoppas han fortsätter att vara så här fin! Känns som om jag mer förstår mig å honom efter denna långa vilan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Alla vi har väl ett namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0