Jobbigt...

Hejsan! Hemma från stallet nu..

Jag tänkte skynda mig så jag skulle hinna göra min pp till no inlämningen imon men så blev det förtås inte!

Jag börade skritta fram i 10 minuter, sen tog jag tyglarna och började jobba honom som vanligtpå stora volten i skritt båda varven. Han kändes som vanligt så efter 20 minuter började jag trava. Jag travade hela volten och sedan började jag på små 10 meters 8volter. I höger varv var han riktigt jobbig och stark så återgick till skritt.

Efter trav/skritt jobb i ytterligare 30 minuter förstod jag att han behövde riktigt skritt jobb! haha så jag fortsatte med skritt men då började problemen! Han tvärade, började rygga och stegra. Sen så gick de hela inte bättre av att en tjej red lektion på ena volten och en annan tredje tjej red runt på samma volt som mig. Sen var ridklan i en manege vid sidan av så dom kollade på mig när jag red och chamme trilskades.. :/ Sen försökte han backa in i ridskolans manege!!!

Han försökte hela tiden stegra, rygga eller trava iväg. Så lät honom gå i samlad vänster galopp tills han frustade och flämtade av utmattning. Då bröt jag av till skritt och de första han gjorde var att försöka börja trava igen.

Ridpasset blev hela 2 timmar långt och han var fortfarande inte trött när jag slutade. Skrittade av honom i 20 min med de sista 20 minuterna innan det var han helt underbar!



Slutsats: Jobbig men blev bra :D


Chame Roan och jag på får debuttävling 2010

Kommentarer
Postat av: johanna

- tack så jätte mtk!

Dem som hör av sig till mig så vet inte :)

2012-01-24 @ 22:30:54
URL: http://johannalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Alla vi har väl ett namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0